دنیای من

اشپزی کنیم: طرز تهیه ی باسلوق ژله ای

1400/4/6 20:41
نویسنده : دریا
69 بازدید
اشتراک گذاری

 زمان پخت

45 دقیقه

 

برای4نفر

مواد لازم برای باسلوق ژله ای

نشاسته 1/2 پیمانه

آب سرد 1 1/2 پیمانه

شکر 1/2 پیمانه

ژله یک بسته

گلاب 3 قاشق چایخوری

پودر نارگیل 1 کاسه

شیرینی های ژله ای از شیرینی های خوشمزه و خوش خوراکی هستن که معمولا تو جشن ها و مراسم مختلف مثل عید، چهارشنبه سوری و شب یلدا سر میز ما ایرانی ها وجود دارن. تو آجیل های مناسبتی ما ایرانی ها هم باسلوق وجود داره که همه طرفدارشن. حالا هم که نزدیک چهارشنبه سوری و بعد از اون عیده و شما هم حتما دنبال درست کردن شیرینی خوش خوراک و خوشمزه ای هستید که درست کردنش هم آسون باشه. ما باسلوق ژله ای رو بهتون پیشنهاد می کنیم. برای درست کردن باسلوق ژله ای به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید و احتمالا همه ی اون ها رو همین الان دم دست دارید. طرز تهیه باسلوق ژله ای هم خیلی آسونه و می تونید تو کمترین زمان اون رو درست کنید. البته این شیرینی مخصوص مناسبت های خاص نیست. هر زمان دلتون شیرینی خواست و نمی دونستید چی می تونید درست کنید، باسلوق ژله ای بهترین گزینه است. خوبی باسلوق ژله ای اینه که می تونید اون رو بسته به سلیقتون به هر طعم و شکلی که دوست دارید درست کنید. حالا بیاید ببینیم طرز تهیه باسلوق ژله ای چجوریه:

طرز تهیه باسلوق ژله ای

۱- نشاسته گل را با آب سرد مخلوط کنید و خوب هم می زنیم تا نشاسته ها کاملا در آب حل شوند. سپس پودر ژله با طعم دلخواه (مثلا انار) را به آب اضافه می کنیم. مواد را آن قدر هم می زنیم تا پودر ژله ترکیب شود. سپس آن را از صافی رد کنید تا کاملا مایعی یکدست به دست بیاید و ذره ای باقی نماند. بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

۲- محلول را در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. مرتب مواد را هم می زنیم تا ته نگیرد و گلوله نشود. بعد کمی گلاب به آن اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم. وقتی مواد غلیط تر شد، روغن را نیز به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با سایر مواد ترکیب شود. دقت کنید که در تمام مدت مواد را مدام و با سرعت هم بزنید چون در غیر این صورت سریع گلوله می شود.

۳- بعد از حدود ۴۵ دقیقه هم زدن، زمانی که محلول کاملا غلیظ شد، آن را از روی حرارت شعله گاز بر می داریم. پس از آن که کمی خنک شد، مقداری از مایه باسلوق ژله ای را بردارید و در کف دست خود گرد کنید. داخل کاسه ای پور نارگیل بریزید و گلوله های باسلوق ژله ای را داخل آن بغلتانید. می توانید روی باسلوق ها را با مغز بادام، فندق و با گل تزیین کنید و در ظرف مورد نظر خود سرو کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)


7 تیر 00 0:43
سلام شما با افتخار دنبال شدین😊🥰😍
زحمت نباشه وبلاگ منو هم دنبال کنید خوشحال میشم به پستام سر بزنید.
دریا
پاسخ
سلام خیلی ممنون دخترم،حتما
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دنیای من می باشد